5 Mayıs 2013 Pazar

Likya Yolu Karaöz'den Olympos'a - Musa Dağı Yürüyüşü

İkinci yürüyüşümüz konakladığımız Adrasan'dan başlayıp Olympos Sahilinde sona erecek olan bir dağ tırmanışı ve inişi parkuru. Musa Dağı...



Yüksekliği 780 m olan bu dağımız Olympos'a kolay yoldan gitmek istemiyorum dağları aşıp geldim,bu sahili görmeyi hakettim hissi verdi bana, Çıralı sahilinde oturup denizi seyrettiğimde.

18 Km lik bir yürüyüş idi.Adrasan Deresi boyundaki portakal bahçelerinde lay lay lom başlayan yürüyüşüm bu dağ bitmedi mi sızlanmalarıyla zirveye varmamızla yarılandı.Hamlamış vücudum için zorlayıcı bir tırmanış oldu.




Dağın tepesinde yemek molası verdiğimizde yine herşeye değer hissi galip geldi tabii ki.Uzun uzun manzaranın tadını çıkarıp istikamet Olympos diyerek dağın diğer yanından inmeye başladık.
Fotoğraflarda göreceğiniz adeta ağaç mezarlığı görünümündeki kısımdan geçerken yarıdan yukarısı olmayan ağaçlar çok ilginç geldi.







Devamında sürekli dik ve nemli kaygan zeminden attığımız adımlara azami dikkat göstererek uzun uzun indik.amazon ormanı gibi gökyüzünü zor gördüğümüz gözler yerde pür dikkat iniş te zorlayıcı olmaya başlarken artık sona yaklaştığımızın sinyallerini almaya başladık.

Gök daha bir görünmeye otlar daha bir belirginleşmeye başladı ve nihayet Olympos Antik Kenti Harabeleri kenarından deniz seviyesine inmiştik.Bir 10 dakikalık sahile doğru yürüyüş ve deniz kenarındayız.

O sahilde dinlenmemin değerini sizlere anlatamam. Sadece manzaraya, denize giren , eğlenen,dolanan mutlu insanlara bakmak.Sadece derin bir huzur hissetmek. Ülkemizin genel huzursuz havasını bir an olsun unutup hayat bayram olsa hissi.Evet ben bunun için buradaydım...


2 yorum:

  1. Great article. I'm dealing with a few of these issues as well..

    My web blog: pozycjonowanie

    YanıtlaSil
  2. Güzel bir paylaşım.Teşekkürler.

    YanıtlaSil