13 Ağustos 2014 Çarşamba

Soğukdere Kanyon Yürüyüşümüz

Aylardan Ağustos sıcak günleri bölen yağmur geçişleriyle başlayan yazın son, en sıcak ayı...Grubumuzla serinleyebileceğimiz bir parkur olduğunu bildiğimiz Soğukdere'nin yolunu tuttuk.Kenan'ın Yerinden başlayan dere yürüyüşümüz Kirazdereyi oluşturan Sıcakdere ve Soğukdere ayrımına ve Soğukdere Kanyonu içlerine doğru devam edecek.

Dere boyunca çoğunlukla su içinden devam eden bir parkur burası bazen dere boyu patikalara çıkıyoruz. Uzun süredir yürünmemiş diken bürümüş patikada bacaklarımız çizilse de böğürtlen ziyafetleri bu durumu affettiriyor.

İç kısımlara doğru ilerledikçe daha vahşi bir doğanın oluşturduğu manzara cennet mi burası hissi veriyor.Yemek molamız Soğuk ve Sıcak derelerin kesişme noktasında.Güzergahımıza baktığımızda
duvar gibi yükselen kayaların arasında dar kanyon bizlere göz kırpıyor.

Enerji aldık ve tekrar yola koyulduk.Bu sefer yolumuz daha zorlayıcı artık beline kadar ıslanmayan kalmıyor.
Dereden bir kuru alana çıkıyoruz,kırık taş kütlelerinden oluşan bir tepeciğe tırmanırken ve artık bitti diye düşünürken rehber arkadaşımız şu bataklığı da aşalım diyor ve yine kendimizi sularda buluyoruz.
Son son dere içindeki iki metreyi geçen bir kayalığı aşma çabamızla kendimizi tam da  büyük maceraperestler gibi hissediyoruz.Bu engeli aşan her arkadaşta bir mutlu yüz ifadesi,zorlanıyoruz ama keyifler yerinde.

Yukarıda dönüş yolu bizi bekliyor,yine kayan taşlardan dik bir yokuş,iplerle,yardımlaşmayla bu engeli de aşıyor ve toprak yola kendimizi atıyoruz.Macera bitti demek yanlış olur.Bu sefer de beklenen yağış erken başlıyor son bir saatlik inişimizi, survivorda tropik yağmurlarda çaresiz yarışmacılar gibi hissederek güzelce ıslanarak tamamlıyoruz.Ohh ne güzel serinledik... :)