1 Mayıs 2012 Salı

Kaş-Patara Biraz Likya-3((Patara-Xsantos Dolaşması)

Yürüyüşçüler ile buluşup Patara'daki pansiyonumuza yol aldık.Akay Pasiyon temiz bir aile işletmesi.Akşam yemeğinde güveç var.Saat 8 de yenen yemeklere gerçekten aç oturuyoruz.Hemmen güveçlere yumuluyoruz.

Öğlene kadar serbest zaman Patara Antik Kenti ve plajda vakit geçirmek üzere yola koyuluyoruz.

Köyden devam eden yol antik kente doğru uzuyor.Girişte  5 TL bilet kesiliyor.Müze kart bu antik kentlerde geçmekte.

Patara Likya birliğine başkentlik yapmış bir liman kenti.Likya Birliği toplantıları burada olurmuş.Büyük bir şehir olduğu her halinden belli.Antik kentte bana göre daha çok kazılacak yer var.Nitekim bir taraftan kazının devam ettiğini görerek seviniyorum.Bu arada 23 Nisan Kutlaması yapmak üzere çocukları ve aileleri taşıyan arabalar restore edilen kısma geliyor ortalık kalabalıklaşıyor.Yola devam vakti.

Antik tiyatroyu ve diğer kalıntıları gezerek yolumuza devam ediyoruz.;Artık kumullar sazlıklar görünmeye başladı.Deniz yakındır.15 dklık bir yürüyüş daha ve işte Patara kumsalı.

Hava esintili ve deniz dalgalı,biraz düşündükten sonra denize girmemeye karar veriyorum.Büyük, boş ve dalgalı deniz,serin hava pek cezbedici gelmedi.Oysa Küçük Çakıl nasıl da çekmişti.Ben kumsal insanı değilmiyim yoksa :)

Kumsalı gezerken ayaklarımız bileğe kadar kuma gömülüyor.Carettelar bu yüzden mi bu kumsalı tercih ettiler derken gözüme yuvaları ilişiyor.Dikkatle bakınca ne kadar da çok varmış...

Caretta Yuvası
Toplaşma ve yola çıkma vakti.İstikamet Xsantos Antik Şehri.

Şehrin anfi tiyatrosu gayet iyi korunmuş ve büyük içinde vakit geçirmek insanı bir başka yapıyor.Fotoğraflarda görüldüğü gibi herkes bir tarafında oturup bir süre kendini dinliyor.Sezon açılmadığı için gittiğimiz hiçbir yer kalabalık değil.Hep huzur hissi....

Kilise Kalıntıları

Şehrin kalan kısımlarını da gezip bu Eşen Çayı kenarında kurulmuş Likya Federasyonu'nun başkenti olan şehre son birkez arabadan bakıp dönüşe geçiyoruz.Yol uzun sabaha birçoklarımız işe gidecek.Bu kısa ama yoğun geziden memnun ,bir daha gelinmesi gereken bu diyarı en sakin döneminde gezmenin keyfi ile yola koyuluyoruz.Dönüşte düşünce ...ikinciye hangi mevsimde gelsem :)

1. Kaş'a ilk gittiğimizde gerçekten büyülendim.Böyle güzel biryeri yürmili yaşlarımın sonunda bulunca epey bir üzüntü duuymuştum :) Çok güzel fotoğraflar aldı götürdü tekrar bizi oralara.Çok teşekkür ederiz.Dalyan'a da gitmişmiydiniz ?

2. tarihi gezmek oralarda dolaşmak ayrı bir güzellik.Ellerinize sağlık güzel resimler çekmişsiniz.Bende bloguma beklerim

3. İlginiz için teşekkürler arkadaşlar.Dalyan'a gittim ve tahmin ettiğiniz gibi oraya da bayıldım ve tekrar gidip daha fazla vakit geçirmek istiyorum.

4. harıka yerlere gıtmıssın cok beğendım:)
    bu arada mimledim canım seni:)

5. süper bend egittim oralara çok beğendim tekrar gidicemm.